Saturday 14 March 2020

Första inlägget

Välkommen till min blogg!

Det här är mitt första inlägg, jag har länge funderat på att starta en blogg och nu blev det av! Det känns kul!

Det har varit en solig dag idag, en mars-dag 2020. Snön ligger vit på marken här uppe i norr och himlen har varit ljusblå under solen, så härligt och vackert!

Många oroar sig för det nya corona-viruset och det är klart att vi ska vara försiktiga för de som är svagas skull. På vissa sätt känns det som att det kan vara bra att försöka förbereda hushållet på om vi måste stanna hemma en längre tid exempelvis. Jag har gjort några förberedelser som kanske kan vara användbara. Om det inte blir så många turer till affären

Jag har handlat lite extra men också gjort exempelvis en surdeg för brödbak som kag hopoas håller ett tac, köpt frön och samlat frön ur grönsaker för att odla på fönsterbrädan, lite fräsch sallad och örter, ska göra ett försök iallafall, jag hade funderat länge på att börja odla öite mer hemma, det blir kul att prova!

Jag hoppas att ni alla mår bra!

Kram Stina Johanna

No comments:

Post a Comment